18.08.2013

Bryllupskake

To bekjente gifta seg i helga, å jeg hadde fått gleden av å lage kaken. Bruden er glad i farger, å ikke redd for å prøve det litt " utradisjonelle". Brudekjolen hennes var lilla med sølvbroderier på,å var kjempelekker. 
Valget ble en 3egt kake, med ulike kaker og fyll. 
Det første jeg måtte gjøre, var å starte på pynten...har ikke lagd så masse roser før, å jeg visste det ville ta tid. Jeg satt i 5 timer uten å få til en eneste rose, da fant jeg ut at jeg skulle sove på det :) for roser er øving, øving og atter øving!! 
Neste dag gikk det bedre... Jeg fant den måten som funka best for meg
Å etter en dag ved spisebordet, så hadde jeg klart å få ferdig pynten jeg trengte til 3 kaker! Jeg lager alltid litt ekstra, sånn tilfelle :) 
Sånn ble resultatet! Roser i to ulike lilla-nyanser :) 
    Kake nr1, lukket valnøtt. Kaketoppen      hadde brudeparet kjøpt inn på forhånd
                 Kake nr2, romkake 
       Kake nr3, sjokoladekake fylt med bringebærmousse og hvit sjokoladekrem

Gratulerer med dagen, Inger og Rolf 


1 kommentar:

  1. Skulle gjerne visst hva den mørkeste lillafargen het.

    Mvh

    Hilde

    hilde.veidal@gmail.com

    SvarSlett