30.07.2013

Glutenfrie boller


Å få til et godt resultat med glutenfritt er en utfordring. Jeg prøver stadig vekk nye oppskrifter for å finne noen som jeg syns er bra! Å som en dame fra Cøliakiforeningen sa, at det er ikke all glutenfri mat som smaker godt!! Å det hadde hun rett i. Jeg har prøvd flere bolleoppskrifter, å nå har jeg endelig funnet en jeg kommer til å bruke fast :)     Oppskriften er som følger: 1 pk fersk gjær, 6dl melk, 1ss fiberhusk, 1 egg, 275 g smelta smør, 660 g semper fin mix, 1 pk Toro fin kakemix, 150 g sukker, 1 ts bakepulver og 1/2 ts kardemomme. Smelt smøret og tilsett melken, varm opp til 37 grader. Løs opp gjæren i blandingen, og tilsett et egg og rør sammen. Bland alt det tørre sammen i en bolle, å tilsett vesken. Kjøres godt sammen til en smidig deig.La deigen heve Ca 30-50 min.Trill ut boller, å la de etterheve i 30 min 

Pensle med egg, stekes midt i ovnen på 210 grader ca 15 min
Å de smakte kjempegodt!! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar